← Powrót do aktualności
11 Lip 2017

Automatyczna weryfikacja statusu VAT kontrahenta w enova365 ERP

Szanowni Państwo,

1 stycznia 2017 weszła w życie nowelizacja ustawy o podatku od towarów i usług, zezwalająca Naczelnikowi urzędu skarbowego na usuwanie firm z rejestru VAT. Nowelizacja nie nakłada na organy skarbowe obowiązku informowania podatnika o odebraniu mu statusu czynnego podatnika VAT, dlatego nieświadomy utraty statusu podmiot nadal może wystawiać faktury swoim kontrahentom. W ciągu zaledwie trzech pierwszych miesięcy roku fiskus wykreślił z rejestru VAT blisko 40 tys. firm.

Niestety odpowiedzialność za przyjęcie lub wystawienie faktury firmie nie będącej czynnym podatkiem VAT może wiązać się z konsekwencjami i sankcjami dla innych przedsiębiorców. Problem weryfikacji aktualnego statusu VAT kontrahentów dotyczy więc wszystkich firm w Polsce.

Dlatego zachęcamy do zapoznania się nagraniem, w którym prezentowana jest nowa funkcja enova365 pozwalająca na automatyczną weryfikację statusu VAT kontrahenta w międzynarodowej bazie VIES. System poinformuje także o aktualnym statusie podatnika w momencie wystawiania faktury dla klienta czy przyjmowania faktury sprzedaży od dostawcy.

 

Film znajduje się tutaj.


← Powrót do aktualności
?
?
WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com